22 Haziran 2012 Cuma

Cevizli Kek...

Keklerim çok meşhurdur. Yapmayı da yemeyi de ayrı ayrı severim..Hiç ayırt etmem. Geçenlerde market alışverişi yaparken pasta kalıplarının tabanlarını yağlamak için margarin aldım ve yanında borcam olarak baton kek kalıbı verdi... O alışveriş hiç bitmesin istedim... Mutfak eşyalarına bayılıyorum.Sofra hazırlamayı süslemeyi ayrıca seviyorum. Neyse çok geçmeden cevizli keki nasıl yaptım anlatayım...
Cevizli Kek:
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağından biraz fazla şeker
1 su bardağından 2 parmak az süt
1 su bardağından 2 parmak az sıvı yağ
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
1 çay bardağı ceviz
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 çay kaşığı tarçın
Aldığı kadar un
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri yoğunlaşıncaya kadar iyice çırpıyoruz. Daha sonra süt sıvıyağ ceviz tarçın ve hinsitan cevizini katıyoruz. Un ile birlikte kabartma tozu ve vanilyayı da atıyoruz. Kurabiye hamuru gibi un katmıyoruz. Daha akışkan bi hamur kıvamı olacak şekilde yapan ustaya bırakıyoruz. Kek kalıbımızı da margarin ile güzelce yağladıktan sonra 170 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz.