18 Haziran 2012 Pazartesi

Kurabiye kalıbı...



Mutfakta vakit geçirmeye bayılıyorum... İşten artan zamanlarımda mutlaka yeni tarif ve yeni şeyler üretmeyi seviyorum :) Ben seviyorum ancak eşim o kadar seviyor mudur bilemiyorum :) Yaptığım tüm yeni lezzetleri onun üzerinde deniyorum... Her seferinde kızsa da (ben deneme tahtası mıyım dese de) o da alıştı... Cumartesi günü kandil olmasına rağmen biz öğlen üzeri çarşıya gittik ve Çarşıdan kurabiye kalıpları aldım... Özellikle kalp olanı çok beğendim... akşamına yorgun argın olsam da kalktım kurabiye yaptım...




Kurabiye için Malzemeler:
125 gr. margarin
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay bardağından az yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu
alabildiği kadar un
Saydığımız malzemeleri bir kapta güzelce karıştırıyoruz ve unu yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurmaya devam ediyoruz. Oklava ile bir cm. kalınlığında açtığımız hamurumuza kalıplarımızı basıyoruz. 180 derecelik fırında pişiriyoruz. Hemen piştiğinden üzeri beyaz kalmasına dikkat ediyoruz. Daha sonra üzerine pudra şekeri ile süslüyoruz.
Kurabiyemizi çayla beraber bi güzel yedikten sonra meyve tabağı yaptım sevgili eşime...
Aslında dondurma da var ama o çok belli olmamış carte d'or kesme dondurma var tabağın kenarında.. İnce dilim olduğu için sanırım..Sakın pintilik ettiğimi sanmayın sadece eşimin boğazları ağrıdığı için ince dilim kestim :)